feature-image

Motorkeuze - Welke type motor past bij jouw?

Motorkeuze - Welke type motor past bij jouw?
4:18

HET JUISTE TYPE MOTOR VOOR JOUW MOBILHOME

Als je een motor kiest moet je rekening houden met verschillende factoren. Deze zijn voor iedereen anders. Misschien is de kracht van je motor het belangrijkste of hoe ecologisch deze is. Hieronder kan je de meest voorkomende types en hun voordelen terugvinden.

115 MULFIJET FIAT

115 multijet fiatVERMOGEN EN ECOLOGIE

Euro 6 Multijet 2
Vermogen: 115 pk bij 4.000 toeren/min
Koppel: 290 Nm bij 1.750 toeren/min
Cilinderinhoud: 2.000 cm3
Verbruik (*): -6% vs. Euro 5+ -25% vs. Euro 4

 

 

VOORDELEN:

    • Het beste op het gebied van gewicht en verbruik
    • Beurten elke 48.000 km (of 2 jaar)
    • Nieuwe versnellingsbak met 6 versnellingen
    • Meer koppel dan 115 Multijet Euro5
    • Verdere verlaging van het verbruik
    • Uitsluitend verkrijgbaar voor de versies bestelwagen
    • Turbocompressor met variabele geometrie en intercooler

 

130 MULTIJET FIAT

130 multijet fiatDE BESTSELLER

Euro 6 Multijet2
Vermogen: 130 pk bij 3600 toeren/min
Koppel: 320 Nm bij 1800 toeren/min
Cilinderinhoud: 2.300 cm3
Verbruik (*): -3% vs. Euro 5+ -20% vs. Euro 4

Ook verkrijgbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak met 6 versnellingen.

 

VOORDELEN:

    • De best verkochte versie, met verbeterd verbruik
    • Hoog, praktisch constant koppel 1.800 bij 3.000 toeren/min.
    • Beurten elke 48.000 km (of 2 jaar)

 

150 MULTIJET FIAT

150 multijet fiatVOOR IEDEREEN DIE OP ZOEK IS NAAR MEER

Euro 6 Multijet 2
Vermogen: 150 pk bij 3.600 toeren/min
Koppel: 380 Nm bij 1.500 toeren/min
Cilinderinhoud: 2.300 cm3
Verbruik (*): -3% vs. Euro 5+ -29% vs. Euro 4

Ook verkrijgbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak met 6 versnellingen.

 

VOORDELEN:

    • Turbocompressor met variabele geometrie
    • Meer vermogen bij hetzelfde verbruik in vergelijking met 130 Multijet Euro5+
    • Koppel (380 Nm: + 30 Nm vs. Euro 5) praktisch constant tussen 1.500 en 2.500 toeren/min.
    • Toegestaan maximum gewicht verhoogd tot 44 kwintalen voor de versies Ducato Maxi, met een nieuwe, specifieke versnellingsbak
    • Uitstekende verhouding tussen gewicht, verbruik en uitstoot
    • Het beste alternatief voor de bestseller 130 HP
    • Beurten elke 48.000 km (of 2 jaar)

 

180 MULTIJET FIAT

180 multijet fiatSIMPELWEG DE BESTE

Euro 6 Multijet 2
Vermogen: 177 pk bij 3500 toeren/min
Koppel: 400 Nm bij 1500 toeren/min
Cilinderinhoud: 2.300 cm3
Verbruik (*): -19% vs. Euro 5+ -29% vs. Euro 4

Ook verkrijgbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak met 6 versnellingen.

 

VOORDELEN:

    • Turbocompressor met variabele geometrie
    • Hetzelfde vermogen en hetzelfde koppel van 180 Multijet Euro5+, maar 40 kg lichter
    • -19 % verbruik
    • Beurten elke 48.000 km (of 2 jaar)

* het verbruik verwijst altijd naar een bestelwagen in een gemengde cyclus

Bron: Fiatcamper

 

2.0 FORD ECOBLUE 130 PK

2.0 ford ecoblue 130 pk MEER FLEXIBILITEIT

Vermogen: 130 pk (96kW)
Koppel: 385 Nm

 

 

 

 

 

 

 

VOORDELEN:

    • Levert een evenwicht in prestatie
    • Levert extra kracht en koppel
      wanneer nodig om het Maximaal Treingewicht (GTW) en het geremd trekgewicht te verbeteren zonder compensatie op de uitstoot

 

2.0 FORD ECOBLUE 170 PK

2.0 ford ecoblue 170 pkMeer kracht

Vermogen: 170 pk (125kW)
Koppel: 405 Nm

 

 

 

 

 

 

 

VOORDELEN:

    • Meest krachtige motor
    • Ideaal voor het vervoeren en trekken van zware ladingen
    • Zonder in te geven op
      brandstofverbruik

Bron: Fiatcamper

 

EEN AUTOMAAT OF NIET?

De techniek van een automatische versnelingsbak verschilt niet veel van een handgeschakelde versnellingsbak. Alleen de bediening is anders. Het enige wat jij hoeft te doen is gas geven en remmen want schakelen gebeurt automatisch. Ook tussentijds ontkoppelen hoeft niet meer.

Een automatische versnellingsbak is mogelijk bij een Fiat, Ford en Iveco maar niet bij een Renault of Citroën. Bij Fiat is het vooral aan te raden bij 150 pk en 180 pk.